Jak skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży

Ciąża zwykle ma związek z przybraniem paru nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość kobiet chciałoby tego uniknąć. Czy są metody, by skutecznie wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O odpowiednią wagę warto zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, żeby męczyć się ścisłą dietą. Ciało przyszłej matki zużywa trochę więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego pożywienia i słodkich przekąsek może jednak wpłynąć na wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To ginekolog może zdecydować, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o wymarzoną sylwetkę są codzienne spacery z wózkiem. Przyniosą one korzyści tak samo mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast spacerować powolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą znikać w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych niepokojących objawów, można zdecydować się na różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała okazja, by odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają w krótkim czasie odzyskać upragnioną sylwetkę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje kobietom po porodzie.